گروه صنعتی آلپ - امتاش

امتاش تولید کننده دستگاه های کره گیر ، خامه گیر و پاستوریزاتور شیر

گروه صنعتی آلپ - امتاش

امتاش تولید کننده دستگاه های کره گیر ، خامه گیر و پاستوریزاتور شیر

سئو چیست؟

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. آن‌ها برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، ایجاد شده‌اند.

سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.

سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط انجام می شود.

الگوریتم رتبه‌بندی گوگل دارای بیش از 200 معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو می‌بایست مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی موفق سئو بدانند.

سئو چیست

اوایل شروع سئو

در اوایل سال 1990 اولین موتور‌های جستجو کار خود را آغاز کردند؛ بعضی از محبوب‌ترین آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهای جستجو را به دید یک لیست فهرست شده نگاه می‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اولیه بر اساس حروف الفبا انجام می‌شد. در این لیست صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست وجود داشتند.

با رشد مداوم اینترنت موتورهای جستجوی جدید‌تری ظاهر می‌شدند که از الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تری استفاده می‌کردند. این الگوریتم‌ها با معیار تراکم کلمه کلیدی ( تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه استفاده شده تقسیم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌های شبیه key-words برای فهم محتویات وب سایت‌ها استفاده می‌کردند. به دنبال این رشد سئوبرای بیشتر دیده شدن سایت‌ها فعالیت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندی صفحات توسط موتور‌های جستجو، مهندسین سئو به دنبال پیدا کردن راه‌هایی جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها چه با استفاده از روش‌هایاخلاقی و چه غیر اخلاقی روی آوردند.

یک مقاله که توسط نیویورک تایمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب صحبت کرد که برای قرار گرفتن در بالای صفحه نتایج جستجو از روش‌های غیر اخلاقی سئو استفاده می‌کردند. این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتی یک سایت را به همراه کلمات کلیدی ویژه که معمولا در پشت گرافیک سایت پنهان شده است، بارگذاری می‌کنند که در نتیجه موتورهای جستجو این کلمات کلیدی را شمارش کرده و رتبه بندی سایت را افزایش می‌دهند.

همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندی بالا برای کلمات کلیدی خاص در اوایل کار خیلی راحتی نسبت به امروز بوده است. با بکار گیری روش‌های غیر اخلاقی در آن زمان قرار گرفتن در بالای لیست نتایج جستجو تضمین شده بود. امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیچیده‌تر شده‌اند و خیلی سخت است که مهندسین بهینه‌سازی بتوانند موتورهای جستجو را دستکاری کنند، البته این بازی موش و گربه بین مهندسین سئو و موتورهای جستجو امروزه نیز وجود دارد و ادامه پیدا خواهد کرد.

اهداف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان می‌دهد.

بعد از اینکه سئوبرای بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآیند نیازمند دانش و زمان برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد. زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.

بسته به اینکه چگونه کلمات کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، سئو هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. اگر چه ممکن است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در دراز مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتیجه طبیعی اول که 58.4 درصد کلیک‌ها را شامل می‌شود، قرار گیرند.

این جای تعجب نیست که وب سایت‌ها با محصولات و خدماتی که بفروش می‌رسانند بر سر رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کلیدی رقابتی "بیمه خودکار" 1.5 میلیون جستجوی گوگل را در ماه به خود اختصاص می‌دهد، این بدین معنی است که 3 جایگاه اول 58.4 درصد بازدیدکنندگان و خود جایگاه اول 36.4 درصد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص می‌دهد. این مسئله برای خیلی از سایت‌ها سودمند است که در بالای نتایج جستجو قرار گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک سایت به تعداد مشتریانشان اضافه می‌شود.
یک مطالعه دیگر نشان می‌دهد جستجو کنندگان خیلی دوست دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند؛ این مطالعه مشخص می‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک می‌کنند و تنها 27.3 درصد کاربران روی پیوندهای لیستهای پرداخت شده کلیک می‌کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکت‌ها تاثیر سئو را دانسته و حاضر هستند برای آن زمان و هزینه صرف کنند.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.
  • برای ورود به سایت آموزش سئو و بازاریابی اینترنتی آکادمی رخ اد کلیک کنید

بهینه سازی موتور جستجو چیست

آرم های آینده نگر با سال نوری در حرکت هستند

چرا اکنون زندگی می کنید در حالی که می توانید در آینده هم زندگی کنید؟ ماشین های زمان ممکن است وجود نداشته باشند (اما هنوز وجود ندارد)، اما تا زمانی که این کار انجام شود، می توانید برای قرار دادن نام تجاری خود در آینده با یک آرم آینده نگر تسویه حساب کنید.

هر شرکتی در هر صنعتی می تواند از آرم آینده نگر برای ارتباط برقرار کردن با مشتری جلوتر از منحنی زمان فروش شرکت باشد. در برخی صنایع انجام این کار قابل پیش بینی است. در برخی دیگر از صنایع، یک آرم آینده نگر انتخاب روشنی برای شرکت ندارد. همه این موارد می تواند باعث شود که برند شما از ویژگی خاصی برخوردار باشد.

آرم های آینده نگر به اشکال مختلفی به وجود می آیند ، به همین دلیل ما این نکات را برای راهنمایی شما جمع آوری کرده ایم تا شما را در سفر خود به ناشناخته راهنمایی کند. با هر شانس ، شما در پایان نوشتن نام تجاری خود را برای آینده طراحی خواهید کرد.

ویژگی های یک آرم آینده نگر چیست؟

بنابراین، چگونه می توانید آرم خود را به آرم آینده نگر تبدیل کنید؟ این یک سوال دشوار است ، زیرا هیچ اندازه گیری عینی درباره این که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و چیزی وجود ندارد را بیان کرد. چیزی که اکنون احساس می شود، شاید برای همیشه و آینده قابل احساس نباشد، زیرا هرچه زمان به جلو می رود، ایده های ما راجع چیزهای جدید، مدرن تغییر خواهد کرد. برخی از برندها عمدا به دنبال یک نگاه برای آینده هستند که از طریق گذشته آمار آنها مشاهده شده است ، مانند این:

اما لوگوهایی مانند موارد بالا خیلی به سمت “یکپارچه سازی با سیستم” تکیه می کنند تا “آینده نگر”. ایجاد یک آرم برای شرکت های که اکنون احساس آینده گرایی می کنند، به معنی زل زدن به آینه سیاه و لایروبی کردن روش های مختلفی است که ما در حال حاضر در مورد “آینده” فکر می کنیم. در حال حاضر ، در جهان آب و هوا به میزان قابل توجهی تغییر کرده است (یا نه)، جایی که اسرار جهان کمتر اسرارآمیز است، جایی که همه چیز از طریق دیجیتال بهم متصل شده و رایانه هایی را برای ارتباط در دست گرفته است (امیدوارم بودن نه به معنای واقعی کلمه).

قدم بعدی ارتباط بصری این مفاهیم است و ما تعدادی طرح و نکات عالی برای آرم آینده نگر را گردآوری کرده ایم تا چگونگی نشان دادن شما را بیان کند.

دوره ی عناصر فضا

دلیلی وجود دارد که باعث می شود داستانهای زیادی در آینده شامل سفرهای فضایی شوند. این یک گام بعدی منطقی برای بشریت است. بنابراین جای تعجب نیست که ترکیب دوره ای عناصر فضا در طراحی لوگو شما حس آینده نگرانه ای به آن ببخشد.

چند روش مختلف برای این کار وجود دارد: شما می توانید با تصاویر تحت اللفظی از شاتل های فضایی ، فضانوردان ، ستاره ها و سیارات الهام بگیرید ، یا می توانید آن را در یک شکل انتزاعی تر با اشکال هندسی انجام دهید که افراد را از صورتهای فلکی یا شیب هایی که احساس سحابی می کنند، استفاده کنید. نکته اصلی ایجاد یک آرم این است که از پیرامون جهان احساس شود.

یک نگاه اجمالی از تکنولوژی مربوط به اینده

آرم های آینده نگر ناگزیر از فناوری الهام گرفته اند ، خواه به شرکت های فناوری تعلق داشته باشند یا صرفاً به سبک زندگی مبتنی بر فناوری ما اشاره دارند. شما نمی توانید آینده را بدون تصدیق نقش فناوری در پیشبرد جامعه ما رهبری کنید. در آرم خود با تصاویری که یادآور گره ها ، شبکه ها و منابع انرژی جایگزین هستند نشان می دهید. این ممکن است به معنای پشت پرده ای از مدارها با سیم پیچ قوی یا چیزی که از تکنولوژی بسیار کمتری برخوردار است مانند استفاده از رنگ های سبز یا طلایی در تابلوهای مدار. از اشکال براق استفاده کنید تا حس آینده نگرانه لوگوی خود را جلب کنید، زیرا در آینده ، همه چیز براق و جدید است.

اظهارات علمی

آرم هایی که در بلوک های ساختاری میکروسکوپی زندگی ما مانند مارپیچ های دی ان ای و اتم ها را در خود جای داده اند احساس آینده گرایی می کنند زیرا با وجود موجودیت آنها از زمان انفجار بزرگ، مردم اخیراً در تاریخ شروع به مطالعه و درک آنها می کنند و درک مؤلفه های میکروسکوپی زندگی ، درک ما را از جهان و آنچه می تواند باشد را سوق می دهد.

یک آرم الهام گرفته از علم با عناصری مانند:

  • عناصر تحت اللفظی ، مستقیم از جدول تناوبی
  • مارپیچ های DNA
  • اتمها و اجزای آنها
  • سلول ها
  • ارگانیسم های میکروسکوپی مانند آمیبون
  • ابزارهای آزمایشگاه

حتی اگر کار شما در حوزه علمی نباشد ، ترسیم یک مارپیچ می تواند نردبانی به سمت پیشرفت و نوآوری را نشان دهد ، در حالی که برخی گره های سلولی می توانند ضمن حفظ همه موارد انتزاعی، به آرم شما نوآوری ببخشد.

فونت های آینده

آرم آینده نگر شما به یک نوع حالت دیگر آینده نگر نیاز دارد که آن فونت است. یکی از سبک های رایجی که منحنی ها و مینیمالیسم از آن الهام گرفته، آرم دیرینه ناسا است. فرقی نمی کند که کلمه کلیدی کاملاً قدیمی باشد زیرا ده ها سال با کاوش در فضا همراه بوده است.

سایر فونت های مربوط به آینده نگر ، آنهایی که دارای زوایای سخت ، اشکال هندسی و تقارن هستند. معمولاً آنها جسورانه و کرومی هستند که ظاهر ماشین ها را منعکس می کند. وقتی جسورانه نیستند، که شبیه کدهای نازک هسنند و سودی برای این کار ندارند.

آرم های روشن

امروز ، همه چیز با هم مرتبط است. دکمه درب شما به تلفن هوشمند شما متصل است و تلفن هوشمند شما به حساب بانکی شما متصل است. در نوک انگشتان شما قدرت زیادی وجود دارد ، به شرط این که بخواهید باتری را شارژ کنید.

وقتی در مورد آن فکر می کنید، آینده به دنبال انرژی بیشتر است و به همین دلیل است که قرار دادن درخشش بر روی آرم شما باعث می شود  که به این روند واضح تبدیل و احساس شود. با تقلید از چراغ های روشن / خاموش الکترونیک می توانید این کار را با یک نقطه روشن در آرم خود انجام دهید. یا از نئون پراکنده برای ایجاد یک آرم آینده نگر با یک سایبر پانک استفاده کنید. اگر این کار را درست انجام دهید، آرم شما مانند چراغ دنیای هیجان انگیز فردا می درخشد.

برند خود را با یک آرم آینده نگر دچار تحول کنید

صرفنظر از اینکه صنعت شما با فناوری آینده نگر ارتباط دارد ، می توانید نام تجاری خود مانند یک آرم آینده نگر در لبه قرار بگیرید و آن را در نظر بگیرید. با انتخاب ظاهری که زودتر از وقت شماست، می توانید سرعت رقیبان خود را دنبال کنید.

حالا برای مشاهده نمونه کارهای لوگو کلیک کنید.

آموزشترفند صفر تا صد استوری اینستاگرام را یاد بگیرید!

اینستاگرام این‌روزها رقیب جدی اسنپ‌چت شده است. مخصوصا بخش‌های جدیدی چون استوری که طرفداران زیادی دارد. مردم عادی و شرکت‌ها از استوری استفاده‌های فراوانی می‌کنند و همین باعث شده است که میزان استفاده از استوری اینستاگرام در ماه آوریل از تمام فعالیت‌های اسنپ‌چت پیشی بگیرد و به عدد 200 میلیون برسد.

اگر تا الان از این ویژگی دوست‌داشتنی بهره نبرده‌اید، با مقاله زیر همراه باشید تا به شما نشان دهیم که چطور به مانند یک حرفه‌ای از استوری اینستاگرام استفاده کنید.

اصول اولیه

دو راه برای اضافه کردن استوری وجود دارد: به صفحه پروفایل بروید و روی آیکون خود ضربه بزنید. به صفحه اصلی بروید و آیکون دوربین بالا سمت چپ را لمس کنید. پس از این‌که فیلم یا عکس مورد نظرتان را اضافه کردید می‌توانید با افزودن متن، نقاشی و استیکر آن را زیباتر کنید. در آخر روی عبارت your story+ سمت راست پایین ضربه بزنید و استوری خود را اضافه کنید. خواندن این مقاله در این بخش به شما کمک زیادی خواهد کرد.

انتخاب فرمت رسانه در استوری اینستاگرام

پس از این‌که به صفحه add to your story رسیدید، از قسمت پایینی صفحه می‌توانید بین گزینه‌هایی چون Normal (عکس و فیلم معمولی)، Boomerang (گیف)، Rewind (ویدئوی برعکس) و Hands Free (ضبط ویدئو بدون نگه‌داشتن دکمه) حرکت و گزینش کنید.

اضافه کردن فیلتر به استوری اینستاگرام

با کشیدن انگشت به سمت چپ (درست به مانند اسنپ‌چت) فیلترهای مختلف را روی استوری خود ببینید.

اضافه کردن ویدئو یا عکس از گالری به استوری

برای این‌کار دو راه وجود دارد. آیکونی را در سمت چپ پایین صفحه کنار علامت فلش خواهید دید. این آیکون در واقع نشان‌دهنده عکس‌های اخیری است که در گالری دارید. با کلیک بر روی آن به آخرین عکس‌ها و فیلم‌هایی خواهید رسید که در 24 ساعته گذشته گرفته‌اید یا ذخیره کرده‌اید. راه دیگر کشیدن انگشت از بالا به پایین است. ابعاد عکس 1080 × 1920 پیکسل است و ویدئو با ابعاد 9:16 آپلود می‌شود. طول ویدئو نیز 15 ثانیه است.

اضافه کردن استیکر به استوری

برچسب‌های جغرافیایی: برای دسترسی به استیکرها باید روی آیکون صورتک خندان کلیک کنید. از آن‌جا می‌توانید استیکر Location را هم ببینید. با ضربه روی این استیکر می‌توانید محل خود را به استوری اینستاگرام اضافه کنید.

اضافه کردن استیکر سلفی: به محض باز کردن بخش استیکرها آیکون دوربین را در بخش بالایی سمت راست می‌بینید. روی آن کلیک و پس از ضربه زدن روی عکس، آن را با لبه‌های درخشنده سفید یا بدون آن ثبت کنید.

تغییر اندازه استیکرها: برای تغییر سایز استیکرها این‌کار را با باز و بسته کردن دو انگشت روی آن‌ها انجام دهید.

اضافه کردن استیکر یا متن به بخش‌های در حال حرکت ویدئو: پس از قرار دادن استیکر در جای دل‌خواه انگشت خود را روی صفحه نگه دارید تا  پین در پایین ظاهر شود. موضوعی را که می‌خواهید استیکر را به آن بچسبانید انتخاب کنید و سپس پین را بفشارید. اگر از نتیجه راضی نیستید می‌توانید دوباره روی عکس یا متن نگه دارید و از نو این‌کار را انجام دهید.

اضافه کردن هشتگ: دو راه برای این‌کار وجود دارد. می‌توانید این کار را از بخش استیکرها و ضربه روی Hashtag انجام دهید یا این‌که از طریق بخش اضافه کردن متن، هشتگ دلخواه را تایپ کنید.

استفاده از قلم

تغییر رنگ قلم: راه اول این است که با کشیدن انگشت به سمت چپ به رنگ‌های موجود برسیم. روش دیگر این‌گونه است که انگشت‌تان را روی یکی از رنگ‌ها بگذارید و نگه دارید. با این‌کار کل پلت رنگی ظاهر می‌شود.

تغییر اندازه قلم: در بالای صفحه می‌توانید چهار آپشن قلم و یک آیکون برای پاک کن را ببینید. هر یک از قلم‌ها استایل ویژه‌ای دارند. در سمت چپ هم می‌توانید از طریق اسلایدر موجود سایز قلم را تغییر دهید.

اضافه کردن لایه‌های رنگ به استوری اینستاگرام

اگر می‌خواهید کل صفحه را به یک رنگ شاخص در بیاورید، تنها کافی است قلم مورد نظرتان را انتخاب کنید، سپس یک رنگ را برگزینید و روی بخشی از صفحه ضربه بزنید و نگه دارید. پس از این‌کار می‌توانید با کمک پاک‌کن بخش‌هایی از صفحه را پاک کنید و به عکس‌تان زیبایی بیش‌تری ببخشید.

اضافه کردن متن به استوری اینستاگرام

برای این‌کار روی آیکون Aa بالای صفحه کلیک کنید و شروع به تایپ کنید. پس از اتمام کار در جایی بیرون باکس متن ضربه بزنید یا این‌که با ضربه در داخل کادر متن برای تغییر استایل آن اقدام کنید. سه گزینه در این قسمت پیش رو دارید: پس‌زمینه رنگی محو، پس‌زمینه رنگی، بدون پس‌زمینه. برای تغییر پس‌زمینه از آیکون A در بالا وسط صفحه استفاده کنید. رنگ متن را هم می‌توانید با انتخاب رنگ‌های زیر صفحه تغییر دهید.

متن رنگی با اندازه‌های مختلف: یک کلمه یا عبارت را از متن خود های‌لایت و سپس رنگش را به دلخواه عوض کنید. راه دیگر این است که در هنگام نوشتن برای قسمت‌های مختلف متن از رنگ‌های متفاوت استفاده کنید.

تگ کردن افراد: برای انجام این‌کار باید از قسمت متن وارد شوید و در کادر مربوطه نام فرد را با علامت @ تایپ کنید.

ذخیره‌سازی یا پاک کردن استوری اینستاگرام

پاک کردن یک استیکر یا متن: انگشت خودرا روی آیتم مورد نظرتان بگذارید و آن را به سمت سطل آشغالی که پیدا می‌شود بکشید.

ذخیره و پاک کردن یک عکس یا کل استوری: روی صفحه می‌توانید یک فلش را ببینید که به سمت پایین نشانه رفته است. روی آن کلیک کنید تا عکسی را که گرفته‌اید ذخیره کنید. برای ذخیره تمام استوری روی سه نقطه سمت راست پایین ضربه بزنید و از دو گزینه save image یا save story یکی را برگزینید. به‌علاوه از این‌جا به گزینه Delete هم دسترسی دارید.

ترفندهای اضافه استوری اینستاگرام

اضافه کردن فیلتر صورت به استوری اینستاگرام

در بخش دوربین می‌توانید آیکونی شبیه به صورت را ببینید. با ضربه زدن روی آن یک سری فیلتر‌های صورت پدیدار می‌شود.

اضافه کردن لینک (تنها برای اکانت‌های تایید شده): اگر اکانت تایید شده دارید، می‌توانید از این مزیت استفاده کنید و در استوری مثلا لینک سایت فروش خود را قرار دهید. برای انجام این‌کار پس از اضافه نمودن عکس یا ویدئو روی آیکون گیره کاغذ کلیک و URL خود را از آن‌جا اضافه کنید. هنگام تماشای استوری عبارتی تحت عنوان swipe up ظاهر می‌شود که می‌توانید با اضافه کردن یک فلش چشم کاربران را به سمت این عبارت هدایت کنید.

اضافه کردن موزیک به ویدئو: برای این‌کار تنها کافی است موزیکی را در دستگاه خود یا هر دستگاه دیگری پلی کنید و سپس به بخش استوری اینستاگرام بروید و ویدئوی دلخواه‌تان را با صدایی که در حال پخش است ضبط کنید.

اضافه کردن گیف: بهترین کار این است که گیف را به ویدئو تبدیل کنید و به خودتان بفرستید و سپس آن را به استوری اضافه کنید.

چرخاندن ویدئو: برای این‌که پیش از اضافه کردن ویدئو به استوری اینستاگرام آن را بچرخانید، می‌توانید از برنامه‌های موجود برای سیستم عامل هندست خود استفاده کنید.

چگونه می‌توانیم از عکس‌ها و فیلم‌های قبل‌تر از 24 ساعت گذشته هم استفاده کنیم؟

استوری اینستاگرام به طور کل برای به اشتراک گذاشتن محتوایی که در لحظه اتفاق می‌افتد ایجاد شده است، اما می‌شود به طرق مختلفی از عکس‌ها و فیلم‌های قبل‌تر هم در این قسمت استفاده کرد. با کمک دو برنامه Slack و WhatsApp می‌توانید فایل‌های مدنظرتان را به خودتان بفرستید و برچسب زمان آن‌ها را تازه کنید. اگر هیچ‌کدام از این برنامه‌ها را ندارید می‌توانید از برنامه‌هایی که برای این‌کار ساخته شده‌اند بهره ببرید.

چگونه یک ویدئو را ببریم و با مدت زمان بیش‌تر از 15 ثانیه در استوری اینستاگرام آپلود کنیم؟

ویدئوهای بلندتر از 15 ثانیه را با کمک برنامه‌های ویرایشی تکه تکه کرده و در قالب یک استوری آپلود کنید.

چگونه استوری یک نفر دیگر را ریپورت کنیم یا به آن پاسخ دهیم؟

اگر لازم می‌بینید که استوری فردی را ریپورت کنید، روی سه نقطه سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید و گزینه report را انتخاب کنید. برای کامنت گذاشتن هم به سمت بالای صفحه بکشید تا کیبورد پدیدار شود.